آفتاب

شناسایی پیکر شهید حججی در سوریه | آخرین جزئیات تدفین و تشییع جنازه محسن حججی

شناسایی پیکر شهید حججی در سوریه | آخرین جزئیات تدفین و تشییع جنازه محسن حججی

پیکر شهید حججی | داعش پیکری را به نیروهای حزب الله تحویل داده و آن را پیکر شهید حججی معرفی کرده است. اما برای آن که از صحت این ماجرا اطمینان حاصل شود، پیکر منسوب به شهید حججی به دمشق برده می شود تا آنجا با انجام آزمایش DNA شناسایی شود و در صورت تطبیق، به ایران بازگردد. جزئیات تدفین و تشییع جنازه شهید حججی را بخوانید...

بیشتر ببینید: علت تاخیر در تحویل پیکر شهید حججی +فیلم .
بیشتر بخوانید: جزئیات بازگشت پیکر شهید حججی به ایران
بیشتر بخوانید: سر بریده شهید حججی  و واکنش همسرش

مشرق نوشت: پیکری که تروریست ها تحویل داده اند، در حال حاضر برای انجام آزمایش DNA به دمشق منتقل شده و نتیجه آن بزودی مشخص خواهد شد.

به گفته یکی از حاضرین در جلسه امروز دفتر امام جمعه نجف آباد که با موضوع مراسم تشییع و تدفین پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی تشکیل شد، پیکری که تروریست ها تحویل داده اند، در حال حاضر برای انجام آزمایش DNA به دمشق منتقل شده و نتیجه آن بزودی مشخص خواهد شد.

طی این جلسه، مسئولان با توجه به امکان تشییع پیکر شهید در شهرهایی مانند تهران، قم یا مشهد، برای تشییع و تدفین شهید در نجف آباد برای شنبه یا یکشنبه هفته آینده (11 و 12 شهریور) برنامه ریزی کردند.

در خصوص مکان دفن شهید نیز، سه پیشنهاد اصلی محل یادمان شهداء، نقطه ای در میان قبور سایر شهدا و یا جایی نزدیک به سالن شهدا مطرح شد ولی در نهایت محل دقیق تدفین، با نظر خانواده شهید تعیین خواهد شد.

در خصوص مسیر تشییع نیز، حرکت از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا پیشنهاد شده و قرار شده مراسم اولین روز خاکسپاری شهید نیز در محل حسینیه فاطمه زهرا در کمربندی شمالی شهر برگزار شود.

البته برای تشییع شهید از محل حسینیه فاطمه زهرا تا گلزار شهدا نیز پیشنهادی مطرح می شود که با توجه به خطرات مرتبط با تردد وسایل نقلیه در کمربندی و بعد مسافت، این موضوع مورد تصویب قرار نمی گیرد.

با توجه به پیش بینی حضور جمعیت قابل توجه از سایر نقاط استان و حتی کشور در این مراسم، قرار شده کمیته اسکان متشکل از دستگاه های مرتبط مانند شهرداری و آموزش و پرورش با همکاری مجموعه های مردمی، برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام دهند.

حزب‌الله لبنان پیکر مطهر «شهید حججی» را از داعش تحویل گرفت

به گزارش آفتاب، روزنامه اطلاعات در این باره نوشت:

 پیکر مطهر شهید «محسن حججی» که اخیرا توسط تروریست های داعش به شهادت رسید تحویل حزب الله لبنان شد.

کاروان حزب‌الله لبنان به محل تعیین‌شده در شرق سوریه برای تحویل پیکر مطهر شهید حججی و دیگر اسیران و شهدای مقاومت رسید. بر اساس توافق «جرود عرسال» میان حزب الله لبنان و گروه تروریستی داعش، مقرر شده بود پیکر شهید حججی نیز مبادله شود. پیش از این اعلام شده بود که در جریان توافق بین حزب الله لبنان و تروریست‌های داعشی که خود را تسلیم کرده و از لبنان به دیرالزور سوریه منتقل خواهند شد، نیروهای مقاومت، پیکر شهید محسن حججی را نیز تحویل خواهند گرفت. شهید محسن حججی از نیروهای مدافع حرم بود که در مردادماه سال جاری به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز به شهادت رسید .وی پیش از اسارت از ناحیه پهلو زخمی شده بود و دو روز پس از اسارت توسط نیروهای داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این حال میشل عون رئیس جمهور لبنان و ژوزف عون فرمانده ارتش این کشور رسما پایان موفقیت آمیز عملیات جرود عرسال علیه داعش را اعلام کردند. میشل عون اعلام کرد که عملیات «فجر الجرود» با موفقیت و شکست داعش به پایان رسیده است. وی در پی پیدا شدن اجساد نظامیان لبنانی که در اسارت داعش بودند، خطاب به نظامیان ارتش لبنان گفت امیدوار بودیم که این پیروزی را در کنار همقطاران اسیر شما جشن می گرفتیم که این عملیات هم با هدف آزادی آنها صورت گرفت. میشل عون تأکید کرد که ارتش لبنان اثبات کرده ارتشی قوی است و در این عملیات، سطح بالایی از تکنیک های نظامی را از خود به نمایش گذاشت که دنیا را متوجه خود کرد. در خبری دیگر مشاور سابق پنتاگون در امور کشورهای عرب خاورمیانه گفت: موشک‌های پرتعداد حزب‌الله می‌توانند هر جای اسرائیل را هدف گیرند. «دیوید شنکر» مدیر «برنامه‌ سیاست‌های کشورهای عرب» اندیشکده واشنگتن و ازمشاوران سابق پنتاگون در امور سوریه، لبنان، اردن و فلسطین درباره امکان درگیری جدید بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل و قیاس آن با نبرد سال ۲۰۰۶ گفت توان حزب‌الله در حال حاضر به مراتب بیشتر شده است. وی گفت: حزب‌الله، ۱۵هزار نیروی فعال و ۱۰ هزار نفر یا بیشتر نیروی ذخیره دارد و قادر است تردد هوایی و دریایی اسرائیل را مختل کند.
کد N1758680

وبگردی